Vanliga frågor

Hitta svar på dina frågor. Vid ytterligare frågor kontakta oss på order@nordicmd.se

Frågor

Nordic Medical Distribution levererar varor med PostNord. Varor levereras mellan 1-3 arbetsdagar, samt viktigt att veta alla beställningar innan klockan 13.00 skickas samma dag. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. 

Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar Nordic Medical Distribution naturligtvis ut en ny leverans.

Alla leveranser skickas med PostNord. Frakten kostar 99 kr. Beställer du för över 3000 kr så levereras orden kostnadsfritt till PostNord postombud. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som PostNord har uppgett.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka inom 14 dagar, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats.

Vi beklagar att produkten du mottagit inte lever upp till dina förväntningar.

Detta hittar vi gärna en lösning på.

För att gå vidare med din reklamation behöver vi följande uppgifter:

- Bild på produkten

- Bild på din orderslip (detta finns i paketet du har mottagit)

- Upphämtningsdatum

- Beställningsdatum

- Vad gäller reklamationen

- Vilken produkt det gäller

- Vad har inträffat

Så snart vi får in alla uppgifter från dig kommer vi att behandla din reklamation. Vi har för närvarande en svarstid på 1-2 arbetsdagar.

Observera att reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Nordic Medical Distribution inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats.

Vissa varor är undantagna från ångerrätten. Det gäller tex hygienartiklar, medicintekniska produkter .Exempel på dessa varor kan vara tex revolax, nexfill och hyacorp osv.

Alla undantag i distansavtalslagen kan du läsa om i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, 2 kapitlet, paragraf 1 och 11. Lagen på riksdagens webbplats. Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se

Är du osäker på om varan du köpt klassas som en undantagsvara eller hygienartikel ber vi dig kontakta vår kundtjänst.